Nyttiga ‘sötsaker’ under sommaren

Om du vill gå ner några storlekar men kan inte föreställa dig att ge upp småätandet så behöver du inte göra det. Med rätt snacks kan du nå din målvikt på bara några månader. Med hjälp av regelbundna måltider så håller du din aptit i schack och du äter då inte lika mycket under huvudmåltiderna. Nedan presenterar jag mina topp 3 snacks som jag dagligen brukar äta som mellanmål, enjoy :)

Banan med jordnötssmör
Detta välsmakande mellanmål är nog en av mina favoriter Den combo av fiber ( i frukt ) och protein ( i jordnötssmör ) kommer att hålla dig mätt i några timmar. Gillar du inte bananer ? Ta ett äpple i stället.

Guacamole med grönsaksskIvor
Avokado är hjärtvänligt  en nyligen genomförd studie fann att personer som åt en avokado dagligen hade lägre nivåer av LDL-kolesterol ( det “onda kolesterolet” ) än de på samma foder som inte äter avokado ). Något som är mindre bra är när man dippar tortilla chips i avokado. Det må vara gott men det sätter sig snabbt som bara den runt midjan. Istället dunk veggie skivor som morot , selleri eller röd paprika i guac för ett meningsfullt bett mellan måltiderna .

Osaltade nötter
En näve med nötter. Inte nog med att människor som äter nötter har mindre risk för hjärtsjukdomar men det går även snabbare för dem att gå ner några kilo i vikt, Det är bevisat att de som äter nötter småäter mindre om kvällarna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>